Тренінг – це форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між
собою і з учителем.
Тренінг
є ретельно спланованим процесом надання чи поповнення знань,
відпрацювання умінь і
навичок, зміни чи оновлення певних ставлень, поглядів і переконань.
Отже, у педагогіці співробітництва і розвивального навчання тренінг –
це:
1. Нові підходи (співпраця, відкритість, активність, відповідальність).
2. Нові знання (інтенсивне засвоєння, уточнення).
3. Позитивні цінності, ставлення, ідеали).
4. Нові уміння і навички (ефективної комунікації, самоконтролю, лідерства, роботи в команді,
уміння надавати й отримувати допомогу, аналіз ситуацій і прийняття рішень.
Ви можете провести мозковий штурм, спільно з учасниками називаючи ознаки тренінгу. Вони можуть
сказати, що:
«Тренінг не схожий на уроки».
«Тренінг – це те, що відбувається у школі».
«На тренінгу учні не сидять за партами».
«На тренінгу немає жорсткої дисципліни».
«На тренінгу всі добровільно дотримуються правил».
«Тренінг – це те, що відбувається під керівництвом тренера».
«На тренінгу можна на рівних спілкуватися з тренером».
«На тренінгу можна багато чого навчитися».
«На тренінгу не треба вчитися».
Ці думки на перший погляд є суперечливими. Однак усі вони яскраво характеризують процеси, що
відбуваються на тренінгу. Адже хоча тренінг є формою організації навчального процесу, він не схожий на класичні уроки.